מחקר ופיתוח (מו"פ) מאפשר פעולה שיטתית שמטרתה לחקור, ללמוד ולפתח ידע על תוכניות, שיטות ותהליכים חינוכיים-חברתיים בתחום החינוך.
מוקד הפעילות הוא בפיתוח, מחקר ותמיכה אקדמית של תהליכי הטמעה בתחום החינוכי-חברתי.
תחומי מחקר מרכזיים:
- הערכה בחינוך - הערכת יעילותן של תוכניות חינוכיות-חברתיות, תהליכי יישום חינוכיים, פיתוח מתודולוגיות הערכה
- פדגוגיה – עיצוב מרחבי למידה חדשניים, שיטות הוראה ולמידה לפיתוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, תהליכי מטא-קוגניציה
- מינהל חינוכי – שותפויות חינוכיות, מנהיגות חינוכית